پروفایل
منوی دسته بندی همه مقالات

غذای رژیمی برای لاغری سریع

.

در این مقاله قصد داریم یک غذای رژیمی برای لاغری سریع را به شما معرفی کنیم و دلایلی که چرا این غذا بهترین غذای رژیمی برای لاغری سریع هست را نیز خدمت شما ارائه خواهیم داد.
البته شما با فهمیدن اینکه ؛ چرا این غذا بهترین غذا برای لاغری سریع هست می‌توانید غذاهای دیگری را نیز از این دست برای خود بسازید.

ویژگی های غذای رژیمی برای لاغری سریع : 

برخی از ویژگی‌های یک غذای رژیمی برای لاغری سریع عبارتند از:

  • دارای پروتئین بالا باشند : پروتئین به حفظ عضلات، افزایش سیری و متابولیسم کمک می‌کند. مثال‌هایی از غذاهای پروتئینی عبارتند از تخم‌مرغ، ماهی، مرغ، گوشت قرمز لاغر، لوبیا و عدس.
  • دارای فیبر زیاد باشند :  فیبر به کاهش اشتها، افزایش حجم مدفوع و کنترل قند خون کمک می‌کند. مثال‌هایی از غذاهای فیبردار عبارتند از سبزیجات برگی، سبزیجات آبدار، میوه‌ها، غلات کامل و مغزها.
  • دارای چربی سالم باشند : چربی‌های سالم به کاهش التهاب، بهبود سلامت قلب و مغز و افزایش احساس رضایت کمک می‌کنند. مثال‌هایی از چربی‌های سالم عبارتند از آوکادو، روغن زیتون، تخم کتان، ماهی چرب و آجیل.
  • بهتر است از غذاهایی که حاوی کالری بالا، شکر، نشاسته و چربی اشباع شده هستند خودداری کنید : این نوع غذاها می‌توانند باعث افزایش وزن، اختلال در قند خون و افزایش خطر بیماری‌های مزمن شوند.
  • و نکته مهم اینکه این غذای رژیمی باید محتوای لازم برای بدن که بتواند با استفاده از آن هورمون‌های چربی‌سوز را بسازد و البته ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز را نیز تامین کند،را داشته باشد.

بهترین غذای رژیمی برای لاغری سریع :

پیشنهاد آکادمی مستر رژیم با توجه به ویژگی‌هایی که در بالا گفته شده و البته از همه مهمتر تاثیر هورمونی این غذای رژیمی برای لاغری سریع آبگوشت استخوان هست که هم مواد مورد نیاز برای ساخت هورمون‌های چربی سوز در بدن را دارد و هم سرشار از املاح مواد معدنی و ویتامین‌های فوق العاده برای بدن است،و البته درست است که ممکن است چربی بالایی داشته باشد اما به علت نداشتن کربوهیدرات و قند هیچگاه این چربی منجر به چربی سازی در بدن نمی‌شود.

بهترین طرز تهیه آبگوشت استخوان :

غذای رژیمی برای لاغری سریع

    چند عکس از روش اصلی درست کردن آبگوشت استخوان

1 : استخوان‌های مورد نظر را انتخاب کنید. می‌توانید از استخوان‌های گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، خوک یا بره استفاده کنید. استخوان‌هایی که دارای مغز، مخلوط، مفصل یا نخاع هستند، مواد مغذی بیشتری دارند.

2 : استخوان‌ها را در فر برشته کنید. این کار باعث می‌شود طعم و رنگ آبگوشت بهتر شود و مواد مغذی را از استخوان‌ها بیرون بکشد. استخوان‌ها را در یک سینی فر پهن کنید و در دمای 200 درجه سانتی‌گراد برای 20 تا 30 دقیقه بپزید.

3 : استخوان‌های برشته شده را به یک قابلمه بزرگ یا آب‌پز منتقل کنید. سبزیجات خرد شده مانند پیاز، هویج، سیر و گشنیز را به قابلمه اضافه کنید. همچنین می‌توانید ادویه‌جات مورد علاقه‌تان مانند نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران، زیره و آویشن را نیز اضافه کنید.

4 : قابلمه را با آب پر کنید تا استخوان‌ها و سبزیجات کاملاً غوطه‌ور شوند. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را قبل از پختن به آب اضافه کنید. این کار به بیرون کشیدن مواد مغذی مهم از استخوان‌ها کمک می‌کند.

5 : قابلمه را روی حرارت بالا قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس حرارت را کم کنید و قابلمه را با درب ببندید. آبگوشت را برای چند ساعت روی حرارت کم بجوشانید. مدت زمان پختن بستگی به نوع استخوان دارد. برای مثال، استخوان‌های مرغ را می‌توانید برای 4 تا 6 ساعت، استخوان‌های گوشت گاو را برای 8 تا 12 ساعت.

6 : آبگوشت را از روی حرارت بردارید و با یک صافی یا یک دستمال پارچه‌ای آبگوشت را از صافی رد کنید. این کار باعث می‌شود ذرات درشت و ناخوشایند احتمالی از آبگوشت جدا شود.

7 : اجازه دهید آبگوشت خنک شود و سپس استخوان‌ها و سبزیجات را از آن جدا کنید. می‌توانید استخوان‌ها را دوباره استفاده کنید یا دور بریزید.

8 : آبگوشت را در ظروف شیشه‌ای مناسب نگهداری در یخچال ریخته و در یخچال قرار دهید. می‌توانید آبگوشت را تا 5 روز در یخچال و تا 6 ماه در فریزر نگهداری کنید.

9 : زمانی که می‌خواهید آبگوشت را مصرف کنید، آن را در قابلمه یا مایکروویو گرم کنید و به تنهایی در وعده مورد نظر مصرف کنید.

چگونگی تبدیل غذا به چربی در بدن :

کربوهیدرات‌ها ماده غذایی‌ای هستند که باعث افزایش سطح انسولین در خون می‌شوند. انسولین یک هورمون است که نقش مهمی در تنظیم متابولیسم چربی دارد. انسولین باعث می‌شود چربی‌های موجود در خون وارد سلول‌های چربی شوند و در آن‌ها ذخیره شوند.

انسولین همچنین باعث می‌شود سلول‌های چربی کمتر چربی را به خون ترشح کنند. این دو عمل باعث می‌شود که مقدار چربی قابل استفاده برای تولید انرژی در بدن کاهش یابد. بنابراین، بدن مجبور می‌شود از سوخت‌های دیگری مانند گلوکز و پروتئین استفاده کند.

اگر مقدار گلوکز و پروتئین بیش از حد مورد نیاز بدن باشد، بدن آن‌ها را نیز به چربی تبدیل می‌کند. این فرایند تبدیل گلوکز و پروتئین به چربی به لیپوژنز (lipogenesis) معروف است.
به طور خلاصه، کربوهیدرات‌ها باعث افزایش انسولین می‌شوند و انسولین باعث افزایش چربی سازی می‌شود. بنابراین این کربوهیدرات‌ها هستند که مهمترین قسمت زنجیره چربی سازی را تشکیل می‌دهند که غذای رژیمی برای لاغری سریع که در این مقاله برای شما توضیح داده شد بهترین گزینه برای چربی سوزی محسوب می‌شود.

بهترین وعده برای مصرف غذای رژیمی برای لاغری سریع :

با توجه به ساعت‌های ترشح هورمونی در بدن و همچنین ساعات اوج چربی سوزی و ساعات اوج ذخیره سازی می‌توان گفت که بهترین وعده برای مصرف آبگوشت استخوان یعنی غذای رژیمی برای لاغری سریع وعده ناهار هست که البته توضیحات بیشتر در این مورد در ویدیوی مربوط به این قسمت و مقالات دیگر سایت خدمت شما داده شده است.

ممنون میشیم که حتماً نظرات خود را در این مورد در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اگر هم سوالی داشتید می‌توانید بنویسید که حتماً پاسخگو خواهیم بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...