پروفایل
منوی دسته بندی همه مقالات

بهترین رژیم لاغری سریع

در این مقاله در مورد بهترین رژیم لاغری سریع اطلاعاتی رو خدمت شما عرض می‌کنیم که به راین اساس بتوانید در تشخیص بهترین رژیم لاغری سریع تصمیم‌گیری مناسبی برای خود داشته باشید.
.
.
.
[ez-toc]
.

بهترین رژیم لاغری سریع چه ویژگی‌هایی دارد:

بهترین رژیم لاغری سریع باید متناسب با سیستم تعادل هورمونی بدن شما و متناسب با ژنتیک شما تعریف‌شده باشد. در غیر این صورت میتونه آسیب به شما برنه. برای مثال وقتی شما فقط با نیت لاغر شدن یک رژیم لاغری سریع رو دنبال می‌کنید اگر حواستون به تنظیم هورمون‌ها دراین‌بین نباشید مشکلاتی مثل :
  • پوست چروک
  • درد مفاصل
  •  احساس سبکی و یا پری سر
  •  احساس خستگی
  •  و درنتیجه رها کردن رژیم میشه
.
بهترین رژیم لاغری سریع
.
پس وقتی ما در مورد بهترین رژیم لاغری سریع صحبت می‌کنیم منظور ما بهترین در تمام موارد هست نه فقط لاغری، چون نمی‌خواهیم آسیبی به ما برسد.

در بهترین رژیم لاغری سریع نباید وقت شما برای اندازه‌گیری مقدار غذا و پخت غذاهای سخت تلف شود و از طرفی بیشترین صرفه‌جویی هزینه را برای شما داشته باشد.

نکته‌ی بسیار مهم در مورد رژیم لاغری سریع این هست که معمولاً خیلی از رژیم‌های سریع موقت هستند و در صورت ادامه دادن آسیب می‌زنند. در ادامه رژیمی که خدمت شما معرفی می‌شود به این صورت هست که باید مدت رژیم را بیشتر از دو ماه ادامه دهید چراکه در کنار خواص بسیار زیادی که دارد اگر کوتاه‌مدت و چند هفته فقط باشد بعد از کنار گذاشتن آن ممکن احساس ولع شمارا به خوردن بیشتر کند. 
بنابراین حتماً آن را تا نتیجه‌گیری نهایی و تا یک ماه بعدازآن رها نکنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

ازجمله رژیم‌هایی که می‌تواند منجر به این لاغری سریع در شما بشود انجام رژیم کتوژنیک، رژیم کم کربوهیدرات و رژیم فستینگ است.

اما خیلی از این رژیم‌ها به درستی آموزش داده نشده و حتی ثابت‌شده است که می‌توانند خطرناک باشند مانند رژیم کتوزنیک. همچنین در مورد رژیم فستینگ نیز متأسفانه آموزش‌های درستی در این زمینه داده نشده است چراکه برای مثال قبل از انجام رژیم فستینگ باید حتماً در شرایط نبود استرس و همچنین شرایط روحی روانی خوبی بود.

قوی‌ترین هورمون‌ها در لاغری سریع:

همان‌طور که گفته بهترین رژیم لاغری سریع باید متناسب با هورمون‌های ما باشد که هم بتواند باعث سرعت چربی سوزی بیشتر شود و هم اینکه آسیبی برای سلامت ظاهری و کیفیت زندگی ما بر جای نگذارد.

از هورمون‌های مهم مانند:

  • هورمون رشد یا هورمون جوانی (چربی سوز قوی و جوان‌کننده پوست و مفاصل)
  • هورمون تستوسترون (چربی سوز و جلوگیری از عضله سوزی و همچنین عضله سازی)
  • هورمون استروژن (برای جلوگیری از اختلالات زنانگی در طول رژیم گرفتن)
  • انسولین(باید کنترل شود در جهت جلوگیری از ذخیره چربی‌ها و مانع‌شدن آن از چربی سوزی)
  • هورمون لپتین (جهت ارسال احساس سیری سریع‌تر به مغز)
  • هورمون گرلین (جهت کنترل احساس گرسنگی و کمک به ترشح هورمون رشد)

اینها از مهم‌ترین ها هستند که البته در مورد چگونگی برقراری تعادل در هرکدام در دوره‌ی جامع سلامتی هارمونی هورمون‌ها کاملاً توضیح داده‌شده و رژیم مناسب برای کنترل یک جای همه داده‌شده.

بهترین غذاها در رژیم لاغری سریع:

غذاهایی که در این رژیم باید مصرف شوند دارای ویژگی‌هایی باید باشند ازجمله:

کم‌ترین کربوهیدرات زود جذب را داشته باشند مثل :
  • شیرینی‌ها
  • نان
  • برنج
  • سیب زمینی
  • ماکارونی
چربی‌های مفید جهت کمک به ساخت هورمون‌ها مصرف شوند مانند :
  • چربی‌های حیوانی
  • روغن نارگیل و زیتون
پروتئین به مقدار مناسب مصرف شوند مخصوصاً پروتئین های حیوانی.
و در ادامه سبزیجات
اما معمولاً در رژیم‌های سریع چون هنوز بدن ما فرصت نکرده است که به شرایط جدید عادت کند بهتر هست یک مولتی‌ویتامین مینرال عمومی مصرف شود.
اما غذاهایی مانند آبگوشت استخوان و تخم‌مرغ آب پز بسیار کمک‌کننده هستند.

بهترین رژیم لاغری سریع تا نتیجه چقدر طول می‌کشد:

معمولاً خیلی از رژیم‌ها به این صورت هستند که در هفته‌های ابتدایی میزان کاهش وزن شما بسیار سریع است. برای مثال ممکن است شما در دو هفته ابتدایی ۵ تا ۶ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. اما نکته مهم اینجاست که این کاهش وزن به خاطر کاهش چربی‌های بدن نمی‌باشد و مقدار بسیار زیادی از این کاهش وزن مربوط به کاهش آب بدن هست. علت این موضوع به این خاطر هست که وقتی ما غذاهای کربوهیدراتی مصرف می‌کنیم.

به ازای هر گرم از کربوهیدرات‌ها ۳ گرم آب وارد بدن ما می‌شود و پس از کم شدن میزان ورودی این کربوهیدرات‌ها در رژیم همزمان آب اضافی بدن در مقایسه با ورود این کربوهیدرات‌ها نیز خارج‌شده و به مقدار کمتری هم ذخیره می‌شود.

بنابراین اگر به دنبال کاهش چربی‌های بدن هستید به میزان طبیعی آن و در بهترین حالت و بدون عوارض، ماهانه ۴ کیلو تا ۶ کیلوگرم چربی می‌تواند ایده آل باشد.
با توجه به این موضوعات ممکن است شما در ماه اول به میزان ۱۰ کیلوگرم حتی کاهش وزن را تجربه کنید درحالی‌که قسمت اعظم آن مربوط به آب و مقدار کمی از آن نیز چربی بوده است. و البته در ماه‌های بعد سرعت آن کمتر شده که کاملاً طبیعی است.

نقش درمان استرس در کنار بهترین رژیم لاغری سریع:

نکته بسیار مهم در بهترین رژیم لاغری سریع کنترل استرس است، وقتی شما رژیم‌های سریع را امتحان می‌کنید بدن با کاهش میزان قند خون مواجه شده و به‌مانند قبل انرژی بیشتر و ساده‌تری در اختیار آن قرار ندارد که بدن برای جبران این موضوع می‌تواند به سراغ استفاده از چربی‌ها و یا استفاده از عضلات بدن برود. که متأسفانه در هنگام استرس به‌احتمال بسیار زیاد بدن به سراغ استفاده از عضلات و پروتئین‌ها برای تأمین انرژی خود می‌رود.
همچنین خود استرس به‌تنهایی باعث افزایش میزان هورمون کورتیزول در بدن شده که به‌موجب آن باعث ایجاد بیماری مقاومت به انسولین و ذخیره‌سازی مستقیم چربی‌ها در ناحیه شکم و پهلو می‌شود.

بنابراین قبل از شروع هر رژیمی پیشنهاد می‌کنیم که حتماً استرس خود را کنترل کنید.

بهترین رژیم لاغری سریع توصیه‌شده توسط سایت مستر رژیم:

با توجه به توضیحاتی که در بالا خدمت شما عرض شد بنابراین بهترین رژیم لاغری سریع باید قابلیت‌هایی را داشته باشد.
  1. قابلیت تنظیم تعادل هورمونی
  2. جلوگیری از آسیب به پوست و مفاصل
  3. جلوگیری از عضله سوزی
  4. جلوگیری از اختلال الکترولیتی بدن
  5. نداشتن احساس خستگی و البته پرانرژی بودن
  6. قابلیت انجام طولانی‌مدت بدون عوارض
  7. سرعت چربی سوزی مناسب و ماندگار
  8. نداشتن مرحله استپ وزنی
  9. و…
اما در قسمت اول در بالای مقاله رژیم‌هایی خدمت شما معرفی شد که البته همان‌طور که عرض کردیم دارای نقص‌هایی نیز بودند.
اما ما در آکادمی مستر رژیم تمام این ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم و بر اساس تعادل هورمونی بهترین راهکار را خدمت شما ارائه می‌دهیم.
بنابراین اگر قصد چربی سوزی با سرعت‌بالا در کنار تعادل هورمونی و همچنین داشتن انرژی و حس و حال خوب و از همه مهم‌تر درمان استرس هستید از دوره‌های آموزشی(برای ورود به صفحه دوره ها کلیک کنید) ما در این زمینه می‌توانید استفاده نمایید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...