پروفایل
منوی دسته بندی همه مقالات

بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری

 .

در این مقاله در مورد بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری و در کل اطلاعات مهمی در مورد مقدار و نحوه ی مصرف دارچین خدمت شما عرض میکنم.همچنین در ادامه در مورد نحوه ی تاثیر گذاری آن بر لاغری شما میگوییم.

دارچین ادویه ای است که از انواع خاصی از درختان تهیه می شود. عصاره پوست و همچنین برگ ها، گل ها، میوه ها و ریشه درخت دارچین هزاران سال است که در طب سنتی در سراسر جهان استفاده می شود. در پخت و پز استفاده می شود و به بسیاری از غذاها اضافه می شود

بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری؟

بهترین زمان مصرف دارچین  به نظر من قبل از خواب هست.البته بعضی ها برای بعد از وعده ی غذایی نیز توصیه میکنند.چرا که هدف از مصرف دارچین کمک به کنترل قند خون هست بعد از غذا و قبل از خواب جزو بهترین زمان مصرف دارچین هست،اما به توجه به ساعات هورمونی و حد مجاز مصرف دارچین به نظر من قبل از خواب بهتر است.

درنتیجه بهترین زمان مصرف دارچین : قبل از خواب

بهترین نوع دارچین کدام هست؟

دارچین انواع مختلفی دارد اما بعضی از انواع دارچین به خاطر دارا بودن کومارین بیشتر، در صورت مصرف بیشتر احتمال مسمومیت و آسیب کبدی دارد به همین خاطر پیشنهاد من دارچین سیلان هست که از بقیه انواع دارچین بهتر هست اما قیمت بالاتری نیز دارد.
در هر صورت از دارچین سیلان می‌توان روزانه استفاده کرد اما پیشنهاد می‌کنیم از بقیه انواع آن به صورت روزانه استفاده نکنید.

بهترین روش مصرف دارچین برای لاغری؟

تهیه‌ی دم‌نوش دارچین با استفاده از نیم تا دو قاشق چای خوری پودر دارچین هست که یک ربع تا بیست دقیقه قبل از خواب مصرف می‌شود.

انواع دارچین؟

بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری

دارچین سیلان و دارچین کاسیا دونوع از رایج ترین دارچین ها

چهار نوع عمده دارچین وجود دارد. دارچین کاسیا با رنگ تیره‌تر، رایج‌ترین دارچینی است که در ایالات متحده فروخته می‌شود. در جنوب شرقی آسیا رشد می‌کند. دارچین سیلان، همچنین به عنوان دارچین واقعی شناخته می‌شود، اغلب در کشورهای دیگر استفاده می‌شود. دارچینی که از فروشگاه می‌خرید می‌تواند یکی از دو نوع اصلی سیلان یا کاسیا یا مخلوطی از هر دو باشد. سیلان آسان‌تر آسیاب می‌شود.

فواید دارچین کدام اند؟

دارچین دارای خواص زیادی هست که علت تمام این خواصی که در مورد دارچین گفته می‌شود به خاطر تأثیری است که روی کنترل قند خون یا افزایش حساسیت به انسولین هست. این موضوع افزایش حساسیت به انسولین شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کند که هورمون‌های مفید برای بدن ما بهتر کار کنند و در حد تعادل خود ترشح شوند.

و به این ترتیب روی سلامت قلبی عروقی با افزایش کیفیت ارتجاعی عروق، کمک به افزایش کیفیت بینایی، فعالیت کلیه‌ها، افزایش سوخت و ساز بدن، بهبود خون رسانی و همچنین موضوعاتی که در جهت بهبود حساسیت به انسولین بهتر می‌شوند.
البته که این بهبودی‌ها بسیار جزئی هست و هیچ وقت درمان کامل از این طریق اتفاق نمی‌افتد، اما کمک کننده هست. چرا که دارچین منجر به رفع کامل مشکل مقاومت به انسولین نمی‌شود.

عوارض دارچین کدام اند؟

بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری

برخی از عوارض دارچین

تحریک و آلرژی :  دارچین معمولاً عوارض جانبی ندارد. اما استفاده زیاد می‌تواند دهان و لب‌های شما را تحریک کند و باعث ایجاد زخم شود. برخی افراد به آن حساسیت دارند. اگر آن را روی پوست خود قرار دهید ممکن است باعث قرمزی و سوزش شود.

سمیت: خوردن مقدار زیادی دارچین کاسیا می‌تواند سمی باشد، به خصوص اگر مشکلات کبدی دارید. کومارین، یکی از مواد تشکیل دهنده برخی از محصولات دارچین، می‌تواند باعث مشکلات کبدی شود، اما مقداری که دریافت می‌کنید آن‌قدر ناچیز است که احتمالاً مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با توجه به فقدان شواهد در مورد ایمنی آن، کودکان، زنان باردار و زنان شیرده باید از دارچین به عنوان یک درمان اجتناب کنند.

فعل و انفعالات : اگر به طور منظم هر دارویی مصرف می‌کنید، قبل از شروع استفاده از مکمل‌های دارچین با پزشک خود صحبت کنید. آنها می‌توانند بر نحوه عملکرد آنتی‌بیوتیک ها، داروهای دیابت، رقیق کننده‌های خون، داروهای قلب و سایر موارد تأثیر بگذارند.

دارچین چگونه باعث لاغری می‌شود؟

همان‌طور که در مورد تأثیر دارچین بر روی حساسیت به انسولین گفتیم. شما با مصرف دارچین قبل از خواب باعث کنترل بیشتر قند خون و در ادامه خواب عمیق‌تر و همچنین ترشح بیشتر هورمون رشد یا هورمون جوانی طی خواب می‌شوید، و چون که مقدار بیشتر هورمون رشد طی خواب ترشح می‌شود، از این طریق دارچین می‌تواند باعث کمک به چربی سوزی شما و همچنین فوایدی که در بالا گفتم بشود.
اما اگر واقعاً به دنبال درمان قطعی چاقی و چربی سوزی به بهترین صورت هستین همانطور که گفتم افزایش حساسیت به انسولین و تعادل هورمونی مهم‌ترین کاری است که باید انجام بدهید که من در این مورد کاملاً در دوره‌ی آموزشی جامع سلامتی هارمونی هورمون‌ها با ارائه‌ی قوی‌ترین راهکارها توضیح داده‌ام.
دارچین، ادویه، آسیاب شده
ارزش غذایی در هر 100 گرم (3.5 اونس)
انرژی1035 کیلوژول (247 کیلو کالری)_کربوهیدرات ها
80.6 گرم
(قندها2.2 گرم
فیبر رژیمی53.1 گرم)_چربی
1.2 گرم_پروتئین
4 گرم

_ویتامین ها15 میکروگرم ویتامین A

0.02 میلی گرم تیامین B1

0.04 میلی گرم ریبوفلاوین B2

1.33 میلی گرم ویتامین B3نیاسین

0.16 میلی گرم فولات B6

6 میکروگرم ویتامین B9

3.8 میلی گرم ویتامین سی

2.3 میلی گرم ویتامین E

31.2 میکروگرم ویتامین k

_مواد معدنی

1002 میلی گرم کلسیم

8.3 میلی گرم آهن

60 میلی گرم منیزیوم

64 میلی گرم فسفر

431 میلی گرم پتاسیم

10 میلی گرم فلز سدیم

1.8 میلی گرم روی

_سایر اجزای تشکیل دهنده
آب10.6 گرم

بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...